Καλωσήρθατε στο blog e-kagouras

Το παρόν blog αποτελεί μια εργασία φοιτητών του τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Η εργασία προορίζεται για το μάθημα Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Στόχος του blog είναι η ενημέρωση αλλά κυρίως η διασκέδαση όλων αυτών για τους οποίους το αυτοκίνητο είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό μέσο μετακίνησης.Καλές καγκουριές σε όλους και πάντα να οδηγείτε με προσοχή και φορώντας ζώνη ασφαλείας!!

Αναζήτηση Κατηγοριών :

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2007

Σωστή επιλογή ελαστικού και ζάντας (μέρος Β)


Αγαπητοί καγκουρο-αναγνώστες χαίρετε! Επανερχόμαστε προσφέροντάς σας αυτό που όλοι περιμένετε...το δεύτερο μέρος του αφιερώματός μας στην σωστή επιλογή ελαστικού και ζάντας. Μετά την αναφορά μας στα ελαστικά θα ασχοληθούμε με κάτι εξίσου σημαντικό, τις ζάντες του αυτοκινήτου μας. Οι ζάντες λοιπόν μπορούν να κρύβουν πολλά πίσω από τις ακτίνες τους...
Η πρώτη κίνηση προκειμένου να αλλάξουμε ζάντες είναι η εκτίμηση των διαστάσεων τους. Όπως και τα ελαστικά έτσι και οι ζάντες έχουν το αναγνωριστικό τους στοιχείο. Συνήθως προτιμούμε μεγαλύτερες ή ίδιας διάστασης με τις εργοστασιακές, ελαφρού κράματος και με σχεδίαση που αρμόζει καλύτερα τόσο στο προφίλ του αυτοκινήτου όσο και στο γούστο μας. Άλλωστε οι ζάντες που θα τοποθετήσουμε εκφράζον κι εμάς τους ίδιους. Οι ελαφρού κράματος ζάντες είναι είτε αλουμινίου, είτε μαγνησίου. Όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα σε μαγνήσιο, τόσο ανθεκτικότερη, ελαφρύτερη αλλά και ακριβότερη είναι η ζάντα.
Πέραν της αισθητικής αναβάθμισης του αυτοκινήτου μας, οι ζάντες παίζουν μεγάλο ρόλο και στην οδική συμπεριφορά του. Με βάση τα παραπάνω, οι ζάντες που μπορούμε να τοποθετήσουμε στο αυτοκίνητο μας δεν πρέπει να ξεφεύγουν πολύ από τις εργοστασιακές. Η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι να ανεβάσουμε ελαφρώς τη διάσταση της ζάντας κατα μία ίντσα ή το πολύ 2.
Όσοι σκέφτονται να αντικαταστήσουν τις σιδερένιες ζάντες με αλουμινένιες θα πρέπει να προσέξουν τα εξής: Πρώτον, το "καρέ" της νέας ζάντας (οι αποστάσεις μεταξύ των μπουλονιών) θα πρέπει να ταιριάζει στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Δεύτερον, σε περίπτωση τοποθέτησης ζάντας μεγαλύτερης διαμέτρου, η διάσταση των ελαστικών θα πρέπει να επιλεγεί, έτσι ώστε η συνολική διάμετρος να παραμένει αμετάβλητη. Τέλος να προσέξουμε στην περίπτωση πού πρόκειται τοποθετήσουμε φαρδύτερες ζάντες, καθώς αυξάνει το μετατρόχιο και τα ελαστικά πλησιάζουν κοντά στους θόλους των τροχών. Για να είμαστε μέσα στα επιτρεπτά όρια, αυτά τα νούμερα πρέπει να είναι όσον το δυνατό πιο κοντινά, αφού σε αντίθετη περίπτωση ο τροχός θα ακουμπά στο φτερό ενώ αλλοιώνεται και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Κάπου εδώ τελειώνει το αφιέρωμά μας. Προσοχή λοιπόν γιατι η σωστή αλλαγή ελαστικών και ζαντών συμβάλουν στην ασφάλειά μας και στην βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου μας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: