Καλωσήρθατε στο blog e-kagouras

Το παρόν blog αποτελεί μια εργασία φοιτητών του τμήματος Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Η εργασία προορίζεται για το μάθημα Ηλεκτρονικό Επιχειρείν. Στόχος του blog είναι η ενημέρωση αλλά κυρίως η διασκέδαση όλων αυτών για τους οποίους το αυτοκίνητο είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό μέσο μετακίνησης.Καλές καγκουριές σε όλους και πάντα να οδηγείτε με προσοχή και φορώντας ζώνη ασφαλείας!!

Αναζήτηση Κατηγοριών :

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2007

Σωστή επιλογή ελαστικού και ζάντας (μέρος Α)


Φίλοι κάγκουρες! Μπορεί να χαθήκαμε για λίγο καιρό αλλά επιστρέφουμε δυναμικά! Η σημερινή μας παρουσίαση αφορά στην σωστή επιλογή ελαστικού για το αγαπημένο μας αυτοκίνητο...
Το σημαντικότερο λοιπόν κατά την αλλαγή διάστασης και είδους των ελαστικών μας είναι η επίτευξη της μέγιστης δυνατής αθόρυβης κύλισης σε συνδυασμό με το καλό επίπεδο πρόσφυσης. Όταν λοιπόν αλλάζουμε τις διαστάσεις των ελαστικών μας, αυξάνουμε τα περιθώρια πρόσφυσης και βελτιώνουμε την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παράλληλα αυξάνουμε την επιφάνεια επαφής με το δρόμο και πετυχαίνουμε καλύτερη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης στις εντολές μας. Από την άλλη πλευρά, έχουμε μείωση της άνεσης των επιβατών από την επιλογή ελαστικού χαμηλού προφίλ, αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και καταπόνηση ζαντών και ελαστικών από την ποιότητα του οδοστρώματος, γιατί ως γνωστόν οδηγούμε σε κατσικόδρομους. Η καλύτερη λύση συνεπώς είναι η επιλογή της αμέσως επόμενης διάστασης από αυτήν που έχει το αυτοκίνητο απ' το εργοστάσιο. Η αύξηση αυτή θα βελτιώσει την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και την οδική συμπεριφορά του αμαξιού σας.
Τώρα όσον αφορά στη χρονική διάρκεια αντοχής των ελαστικών, δεν μπορεί να προβλεφθεί αφού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την χρήση που τους γίνεται. Οι κατασκευαστές ορίζουν σαν μέσο όρο ζωής τα 30 με 40 χιλιάδες χιλιόμετρα. Η αναλογία αυτή όμως εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης του καθενός και από το οδόστρωμα. Βασικό αίτιο στη μείωση της χρονικής ζωής των ελαστικών είναι και η σωστή λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων όπως αναρτήσεις, φρένα κτλ. Γι' αυτό αν παρατηρήσουμε εμφάνιση λινών, ανομοιόμορφη φθορά, εξογκώματα, ρωγμές ή μειωμένο βάθος χάραξης θα πρέπει να επισπευσθεί η αλλαγή τους ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα ή τον καιρό που έχει περάσει από την προηγούμενη αλλαγή.
Ελπίζουμε να φάνηκαν σε όλους χρήσιμες οι παραπάνω πληροφορίες. Στο μέρος Β που θα ακολουθήσει θα αναφερθούμε στα κριτήρια επιλογής των καινούργιων μας ζαντών!

Δεν υπάρχουν σχόλια: